Full fart...

... från morgon till kväll. Fick besök av Pillan och Ella. Johan hjälpte Martin att snickra lite på altanen. Så nu är det nästan dags för att lägga trall. Virke beställs i veckan. Så det går undan när man väl sätter fart. Lasse kom också och hjälpte till. 

Vi käkade lunch allihopa och sedan gick vi en promenad medan karlarna snickrade vidare. Tyvärr började det ju regna när vi satt vid time och åt glass, men det var bara till att gå hem i regnvädret. 

Fick klart Léons tröja jag påbörjat och ritade upp mönster på shortsen, men där tog det stopp. 

Stora, starka lejon och Léon. 

En vardagströja åt mig. I samma modell som den randiga jag gjorde tidigare. Lite längre gjorde jag denna. 

Matlagning, tvätt och disk har jag hunnit med också. Jag och Léon åt Hermansson gjord på tacofärsen från igår kväll och Martin fick lax och potatisgratäng. Vi rensade kylen på rester. 

Gissa om soffan var skön efter kvällsmaten. Kunde ha legat där och självdött lite, men Sofia fick ut mig på en cykeltur. Det var skönt faktiskt, och det är rätt kul stt cykla! 

Superräserbajken. 

Hade nog kunnat cykla en bra bit till. Men latmasken i mig vann. 

Det blev en tur runt lillgösken, för min del, Sofias tur blev längre. Det blev en dusch och sedan hoppa ner i soffan med en skål yoghurt och müsli. Virkade lite på en ugglemobil och kollade på det okända. Men jag lär nog börja om, men en större virknål, de blir så små i det här garnet jag håller på med nu. 


Nu sova! ❤️
0 kommentarer