Tidig kväller.

Ja, nu säger vi god natt i vårat hus. Lillen sover och jag är nedbäddad. Jobbet kallar imorgon, lika bra det, behöver något annat att tänka på. Är fruktanstvärt irriterad och ledsen. Över allt och inget, riktigt vad går vi inte in på. Lillen är i alla fall piggare, men inte helt hundra än, nu får det ge sig. 

Har lyckats komma till gymmet ett par kvällar i veckan, och det har varit riktigt skönt. Sån där härlig värk i kroppen har jag. Måste bli bättre på att komma iväg och träna, jag mår ju bättre av det och rensar hjärnan samtidigt

Utan bildbevis så har det aldrig hänt, eller? ☺️

En hel del har jag gjort hemma under vab-veckan, blåbärssylt och lingonsylt har vi kokat, bakat hönökakor,  stämpelkakor och idag snurrkakor samt smöriga sockerbullar. Jag kan inte sitta stilla hela tiden, men mycket gosa i soffan har det också blivit. Det hör till när man är hemma sjuk. 







Vilken bildbomb. Nästan steg för steg hur man gör. Receptet är av Roy Fares. Mina bullar blev inte lika fina som hans, men de var goda i alla fall. 

Både igår och idag var vi ut och fick frisk luft, bra för lungorna, men Léon somnade sittandes i soffan igår och sov mellan 15:30-17:30 OCH somnade utan problem vid 8 snåret på kvällen. Då är man riktigt trött och slut. Nu ikväll vinglade han runt av trötthet. Tur han inte slog sig, men det var nära. Så går det när man är övertrött.  

Ogräddade snurrkakor, hade kvar av degen från häromdagen, knådade in kakao i hälften av den och kavlade ut dom för sig. Sedan la jag den ena uppepå den andra, kavlade lätt och rullade till en tight rulle. 

Färdiggräddade. 

Innan kvällsmaten så åkte vi och plockade lite påskris, får se när vi dekorerar det. Men nu har jag ju plockat och inte köpt, som förra året. Och oj vad mobbad jag blev för det. Haha. 

Sedan åt vi mat, pasta och falukorv. Och jag påbörjade påsktårtan. Som ska bli spännande att smaka sedan. Har gjort en browniebotten och en chokladmousse som nu står i frysen. Nästa steg är en björnbärsmousse, spännande! 

Nä, klockan ringer tidigt! Natti! ❤️


0 kommentarer