Vabbelivabb.

Skönt att krypa ner i sängen. Idag har varit en lång dag. Léon har haft mycket energi i omgångar, men ändå är han inte tillräckligt pigg för att lämnas på dagis. Feber kommer och går. Vi myser hemma imorgon också. 

Mamma och pappa kom på besök idag, med en försenad födelsedagspresent till Léon, ett fiskespö, då han kan följa med ut i husvagnen och dra upp egna fiskar i sommar! Vi bjöd på kaffe och kakor, pappas favoriter dessutom!

Léon skulle visa morfar hur man spelar where's my water? på ipaden medans jag klippte mamma. Gissa vilken som var bäst på det? Haha. 

Fick dessutom klippa lillen också, men absolut inte med rakapparaten, utan med saxen. Så det blev som det blev, men han är inte lika vildvuxen i huvudet som innan. Ett plus är att han inte har ett jack i örat, som jag lyckades få när mamma skulle klippa mig som liten. 

Vi har sytt klart pyjamasen, som blev en succé, han skulle sova i den till och med! Får se om jag får av honom den imorgon. Martin tyckte den såg köpt ut, det är ju ett gott betyg. 

Mönster ottobre, tyg från fynda textil i Gävle.

Nu lyssnar jag på Färjan, en bok om vampyrer och kryssningsfartyg. Har blivit smått beroende av att lyssna på något hela tiden. Lite avkopplande sådär. 

Nu på kvällen slängde jag ihop en bulldeg medans maten blev färdig. Farmor ville ha lite i frysen så hon kunde bjuda på hembakat om hon fick besök. Skulle baka till veckan egentligen, men nu hade jag lite energi över och jäst som  hade hunnit bli dålig till nästa vecka. Så det passade bra, var och lämnade dom och pratade en stund. Rensade lite i frysen så hon fick plats med bullarna.

Smarrigt värre!





0 kommentarer