Många känslor..

.. på en och samma gång idag. Många tankar och funderingar. Jag vet inte vart jag ska börja. Ska jag skratta eller gråta? Ja, vuxenlivet är inte alltid kul och ibland får man bita ihop och hålla god min. Men idag orkar jag inte. Och idag gråter jag. 


Jag saknar mitt gamla jobb, och framförallt mina gamla kollegor. Varför ska det vara så jobbigt med nytt? Det ska ju vara spännande, kul och utvecklande. Men just nu idag så känner jag mig inte sådär sprudlande glad över min chans att få lära mig ett nytt jobb. 

Just nu får jag tyvärr välja eventuell trygghet, istället för vad jag själv innerst inne vill. Och det är jobbigt, jag är en vanemänniska och gör gärna det som jag är trygg med.

Mina nya kollegor är jättetrevliga och snälla, men jag tycker det är lite jobbigt att ingen är i närheten av min egen ålder. Det blir jobbigt på sitt vis det med. Jag säger inte att man inte har något gemensamt för det, men jag tror de flesta förstår hur jag menar. 

Ja, många tankar om jobb, pengar och framtid har jag just nu, framtiden är ju osäker som vanligt på den fronten när man bara blir förlängd någon månad i stöten. Hoppas att en anställning är nära och jag är ju fri att söka mig vart jag vill, men det är lite lättare om och när man väl är anställd. 

Ligger på soffan och slötittar på tv med Léon, vi är bjudna på mat ikväll i Berg, så tänkte vila lite nu och lite när vi kommer hem, natt två av tre i helgen, spenderas på jobbet. Ledigheten känns ljusår bort, men är ändå rätt nära. 

Tog mig en uppfriskande promenad tidigare, skönt, men jag vet inte om det hjälpte till att skingra tankarna speciellt mycket!

Ha det gott allihopa! ❤

0 kommentarer