Borta bra...

... men hemma bäst! Haft en fullspäckad vecka. Jobbade natt måndag och tisdag, sedan i onsdags drog jag och Léon till norrland till mormor och morfar.

På resan fick mina två symaskiner hänga med, och jag fick en hel del gjort! Även mormor satte mig i arbete.

I torsdags bakade jag en dubbel sats vaniljbullar och en dubbel sats tekakor åt mormor och morfar. Det är kul att baka ju, och har blivit lite av en grej när jag åker dit. De får nog köpa någon mer frysbox för att få plats med allt. Haha!

Igår efter frukosten så gick jag och Léon upp till slalombacken bakom mormor och morfars hus och sprang/gick upp och ner i backen. Jobbigt och roligt. Léon hejade på mig när han själv inte orkade gå mera.

Så träffade jag min kusin, hennes barn och man. Det var trevligt, och väldigt längesedan. Vi var till Hammarn och handlade och Wilma fick lite hjälp att sy en mössa åt sig och William när vi kom hem.

Mammas kusin Hélen kom på besök en sväng med och ville ha en mössa. Snabbt fixat sa jag och Wilma hjälpte mig att sy den.

Idag var vi på marknad i Graninge innan lunch hos kusin och sedan hemfärd. Köpte ostkaka och knäckebröd! Lillen ville stanna med Linda, Mattias och barnen. Han pekade på mig och sa "den där kan åka hem och jag stannar här med er"! Haha, tacksamt!

Léon kikade på film och ville inte att mamma skulle prata med honom, så jag passade på att lyssna på några avsnitt av rättegångspodden i lurarna.

Bildbomb från veckan. Léon fick även åka och kolla på kattungar, han ville nog gärna ta med dom hem. Urgulliga!

Ligger i soffan och äter chips, Martin gick och nattade lillen, troligtvis så har han väl somnat, då han har jobbat hela dagen idag. Får nog gå och väcka honom.

Imorgon ska det snickrad lite och jag tänkte få in lite träning och sömnad också. Någon som vill göra mig sällskap? ☺️

0 kommentarer