Sömnlös natt.

Léon är ju krasslig, men igår kväll, när han sovit i ca 1,5 timme så vaknar han, skriker och hostade hysteriskt. Han fick komma ner i soffan till oss, fick vara vaken en stund. Vi gick ut på trappen för att försöka få lugn på hostan med frisk luft. Men det var inge kul, "jag fryser mamma, gå in jag" sa han och sedan gick vi och sov. Men han fick såna hostattacker att han inte fick luft. 

Det gjorde nog ont samtidigt som han inte fick någon luft. Han kippade verkligen efter andan, djup skällande hosta och jag var såå nära att åka in till sjukhuset. Men sedan lugnade det sig efter ännu en dos av medicin och flytande bricanyl. Men någon direkt sömn fick vi inte. Jag kunde väl inte riktigt slappna av ordentligt efter det. 

Min klocka ringde 4:15 så det var bara att bege sig mot jobbet. Martin fick stanna hemma med lillen. Nu ligger vi på soffan och vilar oss, jag med huvudvärk (garanterat pga sömnbrist) och Léon sjuk. Tänkte vila upp mig så jag orkar en sväng på gymmet ikväll. Fyller på med vatten också, har druckit bra idag, men det skadar nog inte med lite till. 

Imorgon blir jag hemma, Martin lär jobba. Tycker det är bra att vi kan dela på vabben. Så får vi båda jobba och rå om grabben. 

Snart matlagningsdags!

0 kommentarer