Mer helg tack.

Att helgerna ska gå så fort, inför fyra dagars arbetsvecka. Hehe. 

Har haft en otroligt härlig helg, umgåtts med nära och kära. Skrattat mycket. 

Tyvärr så har jag dragits med en jävla huvudvärk i drygt en vecka nu, och den verkar inte ge med sig. Är det någon envis förkylning som inte vill bryta ut? Det är i alla fall jobbigt att behöva knapra alvedon hela tiden för att orka med dagarna. 

I fredags var jag och lillen till mamma och hälsade på en vända efter dagishämtning. Provade att sy med mammas overlockmaskin. Den fick tummen upp, sedan så åkte vi hemåt och lagade en god kycklingwok till kvällsmat. 

Slutade med att jag somnade i soffan när vi kollade på Elementary så det var lika bra att krypa till kojs, redan typ kl 22. Man blir helt slut av nattveckan. 

Igår var vi ut till Lasse och grillade korv till lunch och hade lite disco på gården, såg nog superroligt ut för bilisterna som åkte förbi, de hörde ju inte att vi faktiskt poppade musik. 

Korvgrillning på gång. 

Sedan kom grannarna med barn över så Léon fick lite lekkompisar. Det var roligt tyckte dom alla tre. De kastade snöbollar på Lasse och Martin och byggde sedan en snöflickvän till Lasse. Hon såg mycket kramvänlig ut. 

De kvinnliga delarna sattes dit av oss vuxna sedan. Haha. 

Hem och gjorde mig iordning för middag i Falun. Vilket var jättekul. Och borde göras oftare, men alla har vi fullt upp med allt. Så det är inte konstigt att man inte hinner eller orkar. 

Fick skjuts av brorsan och Sara hem, vi stannade på max och åt lite mat i bilen. Som jag garvade, det spårade ur där på slutet. Haha! Tur det är fler än jag som inte är "helt frisk" i huvudet. 

Som vanligt tar jag selfies när de andra röker. Sånt håller inte jag på med. 

Idag så var vi bara hemma, dammsög lite, hade besök och barnen härjade vilt. Martin fick hjälp av Mathias att hämta lite köksstommar, han ska piffa upp sin mancave.

Léon somnade sittandes i soffan max 5 minuter efter han gått från bordet vid kvällsmaten. Han vaknade inte ens av att jag bar upp honom, bökade med blöja, pyjamas, medicin och ett försök att borsta tänderna. Gav upp med tandborstningen, ville inte väcka honom. 

Vi åt pulled pork som hade fått puttra i crockpoten hela dagen. Med klassiska tillbehör som majskolv och rostat bröd.

Avslutade med en film och lite glass i soffan. Gissa vem som somnade? Suck! Nu ligger jag här, med huvudvärk och orolig mage, och inte kan jag sova heller! 🙈 
0 kommentarer