Låååååångfredag.

Det vart en lång fredag idag. En väldigt trevlig sådan. Den började lite stressigt, men sedan blev det bara bra! 

Vi for till Lönnvattnet på pimpeltävling. Utan ett enda napp, vi fick bara mask, som lillen sa. Vi gav upp fort och hade det varit bättre väder så hade det nog varit roligare att pimpla. Vi grillade korv och sedan förberedde vi lite potatis till middagen. 



Vi åt grekisk pytt i panna som Annika fixat det mesta till, kanongott. Till efterrätt fanns det chokladpudding, grädde och fruktsallad till dom som ville ha det. Och jag hade ju gjort moussetårta, den var gudomlig. Men vi skulle ha tagit ut den ur frysen tidigare, den var ju omöjlig att skära. Men ja, vågade inte, utifall det skulle bli katasch! Nu vet jag till nästa gång!



Väl hemma så bjöd vi ner mor och far på fika, två av tre bröder hängde på. Tårtan fick godkänt av dom också. Sedan så betalade jag räkningar, hur tråkigt är inte det? Skulle behöva vara miljonär tror jag. 

Bjöd över Sanna på fika också, trevligt att snacka lite skit och äta en liten bit tårta. Lite godis slank ner också. Smarrigt! Appar där man byter ansikten, förvränger röst och ansikten är sjukt roliga. Kan ju garva i evigheter åt det.  Hon gick nyligen hem och nu har jag krypit till sängs. 

Får se hur länge jag får sova imorgon bitti. Inte tillräckligt gissar jag på. Hoppas på finväder. Då kan det blir en promenad, i need sunshine och frisk luft!

Lite em-korsord hos svärmor. 
0 kommentarer