VAB-dag.

Solen skiner ute, det ser härligt ut. Men vi sitter i soffan och myser med feber, hosta och täppt näsa. 

Kände på mig igår att något var på gång då Léon tvärvägrade maten. Han smakade inte ens, och det brukar han göra i alla fall. Och inatt bröt det ut, hosta och snorig näsa, nu på morgonen feber. Inte mycket sömn fick vi och drog oss i sängen ända till typ 9:00. 

Ritat lite, och nu är det ipaden som gäller en stund. 

Ikväll 19:22, är våran lilla kille hela tre år, vart tog tiden vägen? Tiden bara swishar förbi tycker jag. 

Ska strax laga mat, tar en rätt ur matkassen, spagetti och köttfärsås. Det ville Léon ha. Enkelt och gott. Det är bra med matkassen från citygross, alltid färska svenska, butiksstyckade köttråvaror, aldrig fryst, nackdelen är ju att färs har kort datum och vill man inte äta det på måndagen eller tisdagen lär man ju frysa in det. Men det är ju inget problem egentligen. 

Igår fick vi med 1 liter yoghurtkvarg i ny smak, jordgubb & rabarber. Och några rabattkuponger. Jättekul med en gåva att prova på! 

Så ni som har fastnat i vardagsmatsträsket, prova en matkasse från någon av butikerna som erbjuder det! 

Hämtade mina nya bågar efter jobbet igår. 

Sedan hade jag ärenden att göra i Gävle. Stannade till på ica maxi på vägen hem och köpte mjölk och lite sånt jag kom på saknades i skafferiet. Väl hemma gjorde vi hemgjord pizza, badade barn och sedan spelade Martin dator och jag väntade in matkassen och gick sedan och lade mig. 

Får se om vi lyckas göra någon nytta idag, eller om vi fastnar i soffan resten av dagen.  


 
0 kommentarer