Första dagen...

... på nygamla jobbet är avklarad! Det gick ju bra, som att cykla. Kranförargenen i mig fanns kvar efter 4,5 månad på annat jobb. Lite ringrostig, men det var väl det minsta då. 

Lite dålig på att skriva här, men det blir ju så ibland. Har väl inte hänt så mycket sedan sist, återbesök hos läkaren med Léon med astman och fick ta allergitest. Usch vad ont det gjorde i mig när de tog blodprovet på honom. Han skrek och grinade och bad om att få tillbaka sin hand. Men han var duktig, det kunde varit värre. Så nu hoppas vi på blanka papper i brevlådan om någon dag. 

Penicillinkuren är slut nu också, och lillen är frisk, peppar peppar. Nu måste vi få vara friska tycker jag. 

I helgen hade vi den årliga eldningen med grannarna, trevligt värre. Barnen stojade och lekte ända till maten, det blev grillade hamburgare. Sedan fick de alla en varsin godispåse, och då var de trötta och kalla. Så mammorna smet hem med barnen och mös i soffan innan kväller. 

Tidigare på dagen var jag och mamma på en tripp till Västerås och syfestival. Köpte tyg och åt lunch på stan innan hemfärd, via morgongåva och en sväng på karlssons. På kvällen efter eldning fick jag sybesök av Sanna. Och jag påbörjade en tröja av tyget jag köpt. Och idag invigde jag den, väldigt skön modell. 

Vilken känsla för mönsterpassning jag hade, för en gångs skull. 


Himla nöjd, trots att det inte är mina färger på tyget. 

Nu lyssnar jag på ljudbok och käkar lite jordgubbar och lättvispad grädde, perfekt kvällsmellis i sängen!

Smarrig mat på yumyum i Västerås. Mamma tänkte sticka en tröja tror jag. 

0 kommentarer