En vecka..

.. sedan jag skrev sist snart. Jag har haft fullt upp, haft nattvecka på jobbet och umgåtts med familjen resten av tiden. 

Känner mig trött och påväg att bli sjuk hela tiden, fast det inte bryter ut, gissar på att det delvis är våren som gör det, med pollen och grejer! Och sedan är det en massa annat som spelar in också, vet med mig att jag stressat mycket, så har försökt stressa ner lite. Inte lätt att vara rastlös och försöka ta det lugnt.

Har haft ont i magen under veckan, det hugger och ömmar långt ner på vänster sida, både när jag rör mig, och är stilla. Försöker luska ut vad det kan vara för något som spökar. Blir det inte bättre får jag gå till läkaren. 

I fredags åkte jag och Léon till Borlänge och handlade lite. Vi shoppade på kupolen först (jag shoppade, Léon fick jag lägga i en kundvagn för han vägrade vakna) och sedan gick vi på ikea. Nöjdaste ungen i kommunen när han får gå på ikea.

Igår började vi storstäda här hemma, välbehövligt, avbröt för att åka på dop. Hem en vända då Martin var tvungen att åka på jobb, iväg på kalas hos mamma och sedan hem igen och förbereda mat. 

Vi hade syjunta igår, vi käkade en god kycklingsallad med bulgur till det gjorde jag två dressingar på kvarg och lätt creme fraiche, mumsigt! 

Alla pysslade lite med något, sedan slutade det med massa snack och vin i soffan. Hade verkligen en trevlig kväll i gott sällskap, skrattade så jag grät en skvätt! Så tack för igår Emma, Kajsa, Fia och Jessica! ❤️ Ser fram emot nästa syjunta redan. Jag brukar ju ta bilder, men agerade ju instruktör i både sömnad och virkning, så det blev inga bilder på det. 

Idag fick jag sova ända till 11:30, minns inte när jag gjorde det senast, och det var väldigt välbehövligt för kroppen. Tog en dusch och stekte pannkakor till lunch, hade i extra ägg och proteinpulver, blev kanonbra! Till det åt vi hemkokt hallonsylt och vispad grädde. 

Pannkaka är gott ibland. 

Sedan gick vi till parken en vända. Lillen vägrade lyssna på mig när jag sa att man får inte springa på bordet(!), så vi gick hem efter en stund och åt mellis i trädgården. Sedan lekte han lite och jag satt och pysslade med virkningen. 

En liten kaninsnuttis. 

Fortsatte med städningen efter det, röjde av övervåningen, lagade en byrålåda och busade med Léon under tiden. Martin röjde på i källaren. Får fortsätta städ och röj en annan dag. Det är skönt att röja (inte speciellt roligt!), och mest blir det på våren. Man får sån energi av att det är ljust ute. Jag vill förnya och fräscha upp. 

I veckan blir det bara jobb, jobb och jobb. Den enda jag hinner träffa är nog lillen och mina arbetskamrater fram till och med fredag! 

Natti! ❤️


0 kommentarer