Halloween..

.. japp, ikväll gäller det! Har inte skrivit på några dagar nu, för jag har haft fullt upp med allt möjligt, jobbsök, sömnad, o en massa pick o plock! haha! Men nu så ser det ut att ljusna ute i tunneln..

Har precis sytt om min balklänning, det är någon som blivit ett par cm fetare sedan balen, hur kan det komma sig? höhö! Har också börjat sy Martins särk, ska sy på ärmarna.. sen också sy en väst av en gutesäck! Ska se hur de kommer gå, men det blir nog bra.. Har också kommit på den geniala idén att hänga upp lyktor i äppelträden, så det blir mysmys på baksidan, lite extra får man väl lägga ner när det ändå är en fest med inbjudningar o allt!

Sitter nu o tar mig lite fil till frukost med Aztra som ligger o snarkar under stolen, hon är en så morgontrött hund, o då har hon ändå varit vaken i en timme snart, o lite till! Men jag låter henne sova, hon är så lugn då..

Det ska plockas av lite bord o bänkar, o dammtorkas, o bytas ljus i lyktor, blandas bål, o sånt, sedan är jag på god väg, tur att Martin går hem tidigare idag, så vi hinner med.. Ska också bli sminkade, OM vi inte kommer fram till att en annan idé är bättre, o billigare för alla, i både pengar o tid.. Tror jag.. Det märks under dagen, men ja, det ska vara så att vi kommer vara gröna, på något vänster, helt enkelt!

Nä nu blir det toalettbesök, o sedan plocka mera, diskmaskinen till exempel.. O städa handfaten o putsa speglar.. huh! Skriver imorgon igen, om jag orkar.. haha
0 kommentarer